Jogging del 3

Nu har jag gjort det igen. Joggat! Och det gick utan större problem. När jag nästan var hemma så kände jag liksom hur värken i benen försvann, andningen gick förvånansvärt lätt och jag hade nog orkat en bit till. Men jag gav mig där med tanken att hålla mig till samma distans ett tag för att sedan utöka.

På tre joggingturer har jag lyckats pressa ner tiden med ungefär 1 minut. Springer fortfarande långsamt, men det får ta den tid det tar. Mitt mål är att springa 1 km på 7 minuter. Nu tar det 8 min och förra måndagen då jag tog tag i saken tog det ungefär 9 min per kilometer.  Det är nog ingen omöjlighet att klara målet innan denna sommar är slut.

2.5 km landade jag på idag, inkl uppvärmning. Det tar sig sa mordbrännarn!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

BRA JOGGAT!!

2007-07-24 @ 21:04:09
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Emma

Jag är importerad, som man brukar säga, eeeehhhh

2007-07-25 @ 08:04:52
URL: http://emla.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Obs! Vill du beställa en bloggdesign av mig så läs mina villkor under fliken "Beställ design".

Jag tar EJ emot beställningar via kommentarerna på min blogg.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0